Elmaradt, lelassult mozgásfejlődés? = TSMT teszt és terápia
- pszichés, kognitív, szociális készségek fejlesztése mozgásterápiával,
- okosító torna, ahol gyermeke mozgásszerveződése, irányíthatósága,
figyelme, koordinációja javulhat (a javulás lehetősége 10 éves korig áll fenn!)
Célcsoport:
- kortársaitól eltérően fejlődő gyermek,
- lelassult mozgást produkáló gyermek,
- megkésett fejlődésű gyermek,
- stagnáló mozgást produkáló gyermek
Kihez fordulhatok? Bagyinszki Ádám (testnevelő TSMT terapeuta)
teszt felvétele és annak eredménye alapján terápia
telefon: 06-20/886-0528
Kihez fordulhatok? Bagyinszki Ádám (testnevelő TSMT terapeuta)
teszt felvétele és annak eredménye alapján terápia
telefon: 06-20/886-0528
Iránytű a szülőnek
Miről ismerhetem föl ezt a problémát elég korán, mondjuk óvodás korban?
A tünetek már az óvodáskorban szembetűnők lehetnek. Érdemes odafigyelni, mert minél előbb fedezzük fel a problémát, és részesítjük megfelelő terápiában a gyermeket, annál jobb eredményeket érhetünk el!
Gyermekem beszédével elégedetlen vagyok, és úgy látom, hogy
- Megkésett a beszédfejlődése más hasonló korú gyerekekhez képest.
- Diszgrammatika (pl.: evett - ett, játszott - játszta).
- Beszédritmus zavara van (egyenetlen beszéd, nem érzékelhetőek a szóhatárok).
- Szerialitás zavara van: sorrend, egymásutániság tévesztése (versmondás helytelensége, napszakok, napok, hónapok felcserélése).
- Zöngés-zöngétlen párok cseréje (pl. toboz - doboz, kép - gép, kéz - géz).
- Gyenge szövegemlékezet.
- Szegényes mondatalkotás.
- Új szavak megtanulásának nehézsége.
- Szómegtalálási nehézségek.
- Szegényes szókincse.
- Érdektelen a mesék, a versek, a történetek iránt.
Azt érzékelem, hogy mozgásával baj van, mert
- a nagymozgásai összerendezetlenek, ügyetlen, feleslegesen kapkod, labilis (sokat esik, kiejti a kezéből a tárgyakat, fordítva nyúl a tárgyakért).
- Kialakulatlan a finommozgása (pl.: nem szeret rajzolni, gyöngyöt fűzni, görcsösen fogja a ceruzát, inkább vési a rajzot, mint rajzolja,…).
- Hiányzik a testsémája, nincs tisztában saját testrészeivel, nem látja az összefüggéseket köztük,
- A mozgásban a ritmustalan (pl.: az egyenletes taps ritmustartása is nehézséget okoz).
Ami pedig még szorosan kapcsolódik a mozgás fejlődésének hiányosságaihoz:
Jaj! Ez a gyerek nem tud tájékozódni!
- Az irányok felismerésében hiányt tapasztalok, a névutókat helytelenül használja, olykor bizonytalan, vagy keveri azokat (jobb, bal, föl, le, előtt, között stb.)
- Öltözködési gondjai vannak, mert gyakran húzza a cipőt fordítva – kacsalábra. A fűzés, a kötés, a gombolás súlyos nehézséget okoz neki!
- Rajzban jobbról-balra, vagy lentről-fel húzza a vonalat, a köröket visszafelé rajzolja
- Úgy ír, mintha tükörképét rajzolná az eredetinek,
- Az idöben is rosszul tájékozódik!
Mi az, hogy dominancia? Hát az is számít?
· Sokáig kétkezes volt. Talán még most is? (nem alakult ki a domináns kéz)
· Ellentétesen használja kezét, lábát (pl.: jobb kézzel rajzol, de bal lábbal rúg a labdába)
· Megfigyeltem, hogy nem azt a szemét használja vezérszemnek, amelyik kezét!
Ellentétes a szem é a kéz használata!
Ellentétes a szem é a kéz használata!
· Azt tudom, hogy az átállított kezesség káros hatású! Ez már köztudott!
Sok bajom volt a beszoktatással, a közösséggel, mert
- Nehezen illeszkedik be, nincsenek barátai, magányos.
- Az óvodai beszoktatás már kínosan sokáig tart.
- Nincs feladattudata, nincs szabálytudata.
- Nehezen viseli, ha nem ő nyer a játékban.
- Rossz ez a gyerek. Folyton izeg-mozog, nem tud egy helyben megülni, olykor meg csak beszél, meg beszél.
- Túl nyugodt, alig szólal meg.
- A tömeget lehetőleg kerüli.
- A hangos zaj, ricsaj zavarja és befogja a fülét, félrevonul.
- A szoba- illetve ágytisztasággal gondok vannak. (Ötéves kor után is bepisil éjszaka.)
- Nyugtalan, nem tud figyelni tartósan egy dologra, változó a teljesítménye, fáradékony, önbizalomhiánya van, befelé fordul, agresziv.
- Nem képes tartósan figyelni, illetve könnyen elterelhető.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése