2011. szeptember 2., péntek

SZENZOMOTOROS TESZT ÉS TERÁPIA (TSMT)

NINCS MÉG KÉSŐ?  

Elmaradt, lelassult mozgásfejlődés? = TSMT teszt és terápia

- pszichés, kognitív, szociális készségek fejlesztése mozgásterápiával,
- okosító torna, ahol gyermeke mozgásszerveződése, irányíthatósága,
        figyelme, koordinációja javulhat (a javulás lehetősége 10 éves korig áll fenn!)

Célcsoport:
- kortársaitól eltérően fejlődő gyermek,
- lelassult mozgást produkáló gyermek,
- megkésett fejlődésű gyermek,
- stagnáló mozgást produkáló gyermek 

Kihez fordulhatok?   Bagyinszki Ádám (testnevelő TSMT terapeuta)
                                  teszt felvétele és annak eredménye alapján terápia

                                  telefon: 06-20/886-0528

Iránytű a szülőnek
Miről ismerhetem föl ezt a problémát elég korán, mondjuk óvodás korban?
A tünetek már az óvodáskorban szembetűnők lehetnek. Érdemes odafigyelni, mert minél előbb fedezzük fel a problémát, és részesítjük megfelelő terápiában a gyermeket, annál jobb eredményeket érhetünk el!

Gyermekem beszédével elégedetlen vagyok, és úgy látom, hogy

  • Megkésett a beszédfejlődése más hasonló korú gyerekekhez képest.
  • Diszgrammatika (pl.: evett - ett, játszott - játszta).
  • Beszédritmus zavara van (egyenetlen beszéd, nem érzékelhetőek a szóhatárok).
  • Szerialitás zavara van: sorrend, egymásutániság tévesztése (versmondás helytelensége, napszakok, napok, hónapok felcserélése).
  • Zöngés-zöngétlen párok cseréje (pl. toboz - doboz, kép - gép, kéz - géz).
  • Gyenge szövegemlékezet.
  • Szegényes mondatalkotás.
  • Új szavak megtanulásának nehézsége.
  • Szómegtalálási nehézségek.
  • Szegényes szókincse.
  • Érdektelen a mesék, a versek, a történetek iránt.
Azt érzékelem, hogy mozgásával baj van, mert
  •  a nagymozgásai összerendezetlenek, ügyetlen, feleslegesen kapkod, labilis (sokat esik, kiejti a kezéből a tárgyakat, fordítva nyúl a tárgyakért).
  • Kialakulatlan a finommozgása (pl.: nem szeret rajzolni, gyöngyöt fűzni, görcsösen fogja a ceruzát, inkább vési a rajzot, mint rajzolja,…).
  • Hiányzik a testsémája, nincs tisztában saját testrészeivel, nem látja az összefüggéseket köztük,
  • A mozgásban a ritmustalan (pl.: az egyenletes taps ritmustartása is nehézséget okoz).
Ami pedig még szorosan kapcsolódik a mozgás fejlődésének hiányosságaihoz:
Jaj! Ez a gyerek nem tud tájékozódni!
  •  Az irányok felismerésében hiányt tapasztalok, a névutókat helytelenül használja, olykor bizonytalan, vagy keveri azokat (jobb, bal, föl, le, előtt, között stb.)
  • Öltözködési gondjai vannak, mert gyakran húzza a cipőt fordítva – kacsalábra. A fűzés, a kötés, a gombolás súlyos nehézséget okoz neki!
  • Rajzban jobbról-balra, vagy lentről-fel húzza a vonalat, a köröket visszafelé rajzolja
  • Úgy ír, mintha tükörképét rajzolná az eredetinek,
  • Az idöben is rosszul tájékozódik!
Mi az, hogy dominancia? Hát az is számít?
·        Sokáig kétkezes volt. Talán még most is? (nem alakult ki a domináns kéz)
·         Ellentétesen használja kezét, lábát (pl.: jobb kézzel rajzol, de bal lábbal rúg a labdába)
·         Megfigyeltem, hogy nem azt a szemét használja vezérszemnek, amelyik kezét!     
          Ellentétes a szem é a  kéz használata!
·         Azt tudom, hogy az átállított kezesség káros hatású! Ez már köztudott!
Sok bajom volt a beszoktatással, a közösséggel, mert
  • Nehezen illeszkedik be, nincsenek barátai, magányos.
  • Az óvodai beszoktatás már kínosan sokáig tart.
  • Nincs feladattudata, nincs szabálytudata.
  • Nehezen viseli, ha nem ő nyer a játékban.
  • Rossz ez a gyerek. Folyton izeg-mozog, nem tud egy helyben megülni, olykor meg csak beszél, meg beszél.
  • Túl nyugodt, alig szólal meg.
  • A tömeget lehetőleg kerüli.
  • A hangos zaj, ricsaj zavarja és befogja a fülét, félrevonul.
  • A szoba- illetve ágytisztasággal gondok vannak. (Ötéves kor után is bepisil éjszaka.)
  • Nyugtalan, nem tud figyelni tartósan egy dologra, változó a teljesítménye, fáradékony, önbizalomhiánya van, befelé fordul, agresziv.
  • Nem képes tartósan figyelni, illetve könnyen elterelhető.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése