A gyermekek rosszalkodásainak mindig okai vannak, és mindig egy cél érdekében teszik mindezeket.
A gyermekek otthoni-, óvodai-, iskolai fegyelmezésére vonatkozó nézeteinket számos tényező befolyásolja: saját neveltetésünk, más szülők, kollégák megfigyeléséből eredő állásfoglalásunk, olvasmányaink, tanulmányaink, más kollégák-szakemberek tanácsai, saját szülői tapasztalataink. Gondolkodjunk el ezeken az összetevőkön, mert hasznos lehet megérteni, mi a fegyelmezésről alkotott nézeteink forrása!
A hiperaktív gyermekek alaptünetei a felfokozott, túlzott aktivitás, a figyelemzavar, az impulzivitás (hevesség, indulatosság).
A gyermekek otthoni-, óvodai-, iskolai fegyelmezésére vonatkozó nézeteinket számos tényező befolyásolja: saját neveltetésünk, más szülők, kollégák megfigyeléséből eredő állásfoglalásunk, olvasmányaink, tanulmányaink, más kollégák-szakemberek tanácsai, saját szülői tapasztalataink. Gondolkodjunk el ezeken az összetevőkön, mert hasznos lehet megérteni, mi a fegyelmezésről alkotott nézeteink forrása!
A hiperaktív gyermekek alaptünetei a felfokozott, túlzott aktivitás, a figyelemzavar, az impulzivitás (hevesség, indulatosság).
Másodlagos tüneteik lehetnek: az elhúzódó pszichés érés, a figyelmet kierőszakoló magatartás, az érzelmi élet éretlenségei, érzelmi problémák, koordinációs (összehangolási) nehézségek, sorozatmemória gyengeség, a nyelv- és beszédfejlődés zavarai, észlelésbeli problémák.
A viselkedészavarok csak a harmadlagosan megszerzett tünetcsoportot jelentik.
Az alaptünetek és a másodlagos problémák következményei. Ezek pedig a jéghegy csúcsa, ezek tűnnek fel a legtöbb felnőttnek.
A megoldást nem a viselkedési eltérések megszüntetésével kell kezdeni! (Lefejteni a jéghegy csúcsát.)
Mint ahogyan a betegségeknek, így az átlagtól eltérő, zavaró viselkedéseknek is megvan az oka.
Mint ahogyan a betegségeknek, így az átlagtól eltérő, zavaró viselkedéseknek is megvan az oka.
De hát miféle „jó”oka lehet egy gyermeknek arra, hogy viselkedését elviselhetetlenre változtassa? – kérdezhetjük.
Négy oka lehet:
A gyermek
- alacsony intelligenciájú,
- tudatlan,
- érzelmileg sérült,
- éretlen.
- Hová fordulhatok? Lásd: TSMT teszt és terápia
A gyermek sorsa a szülő kezében van. Ha engedi és segíti a gyermekének megtalálni önmagát, a legtöbbet teszi, amit tehet érte. A korlátok segítenek eligazodni a világban. A korlát nélküliségben szétfolyik az emberi szellem.
VálaszTörlés